Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pohony ventilového rozvodu ozubenými koly
Drdla, Adam ; Rasch, František (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je získat všeobecný přehled o tomto způsobu pohonu ventilových rozvodů.Úvod se zabývá druhy ozubených kol a jejich použitím ve spalovacích motorech. Vlastní text práce se skládá ze tří částí. V první části je důkladně rozebrán pohon ventilového rozvodu ozubenými koly. V krátkosti jsou zde také popsány jednotlivé součásti ventilového rozvodu a jiné způsoby pohonu ventilových rozvodů. V rozboru pohonu ventilových rozvodů ozubeným soukolím je popsán princip záběru ozubených kol, přenos sil mezi ozubením, výhody použití čelních ozubených kol s šikmými zuby oproti přímým zubům, možné způsoby výroby ozubených kol, nejvhodnější materiály, tepelné zpracování ozubených kol a nejčastější poruchy ozubených kol. Druhá část práce se zabývá výhodami a nevýhodami použití ozubeného soukolí pro pohon ventilových rozvodů. Ve třetí časti jsou uvedeny příklady použití pohonu ventilových rozvodů ozubenými koly v praxi u traktorů, nákladních automobilů, lodí, lokomotiv, osobních automobilů a motocyklů. Závěr obsahuje přínos použití ozubeného soukolí u této problematiky a celkové zhodnocení práce.
Rozvodový mechanismus čtyřválcového řadového zážehového leteckého motoru
Holeňa, Vít ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu a návrh rozvodového mechanismu leteckého pístového motoru. Cílem je pomocí výpočetního programu GT Suite sestavit dynamický model rozvodového mechanismu, provést výpočty a navrhnout konstrukční úpravy. Práce začíná uvedením do problematiky leteckých motorů a rozvodového mechanismu obecně. V dalších kapitolách je proveden podrobnější přehled problematiky vačkových profilů a oblastí s nimi spojených. V praktické části diplomové práce je analyzováno současné řešení, po kterém následuje návrh nových vačkových profilů. Je sestaven model jako jednoventilového modelu, tak i modelu se všemi ventily a uvážením tlaku plynu ve válci. Pro dodatečné výpočty byl využit MKP program Ansys Workbench. V závěru práce je provedeno shrnutí navržených variant a nastíněn případný další postup.
Pohony ventilového rozvodu ozubenými koly
Drdla, Adam ; Rasch, František (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je získat všeobecný přehled o tomto způsobu pohonu ventilových rozvodů.Úvod se zabývá druhy ozubených kol a jejich použitím ve spalovacích motorech. Vlastní text práce se skládá ze tří částí. V první části je důkladně rozebrán pohon ventilového rozvodu ozubenými koly. V krátkosti jsou zde také popsány jednotlivé součásti ventilového rozvodu a jiné způsoby pohonu ventilových rozvodů. V rozboru pohonu ventilových rozvodů ozubeným soukolím je popsán princip záběru ozubených kol, přenos sil mezi ozubením, výhody použití čelních ozubených kol s šikmými zuby oproti přímým zubům, možné způsoby výroby ozubených kol, nejvhodnější materiály, tepelné zpracování ozubených kol a nejčastější poruchy ozubených kol. Druhá část práce se zabývá výhodami a nevýhodami použití ozubeného soukolí pro pohon ventilových rozvodů. Ve třetí časti jsou uvedeny příklady použití pohonu ventilových rozvodů ozubenými koly v praxi u traktorů, nákladních automobilů, lodí, lokomotiv, osobních automobilů a motocyklů. Závěr obsahuje přínos použití ozubeného soukolí u této problematiky a celkové zhodnocení práce.
Simulace zavedení nového výrobku do výroby
Medonos, Michal ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Kuncová, Martina (oponent)
Jedním z výrobků, které vyrábí firma Motorpal a.s., je vačková hřídel. Podnik získal v nedávné době velkou zakázku na výrobu nových typů vačkových hřídelí pro firmu Bosch. Jako analýza vlivu přijetí této zakázky na současnou výrobu byla použita počítačová simulace. Pro její vytvoření bylo nutné zmapovat celý proces. V první fázi byla vytvořena simulace současného stavu. Analýzou jejích výsledků bylo zjištěno, že proces obsahuje celou řadu neefektivností a kapacita některých pracovišť je nedostačující. Byly navrženy a za pomoci simulace otestovány některé možnosti změny v procesu. Největšího zlepšení bylo dosaženo použitím jednokusového toku. Ve druhé fázi byla přidána do simulace výroba nového typu vačkové hřídele. Analýza těchto výsledků byla rozdělena do dvou částí. V první se analyzovala samostatná nová výroba a bylo zjištěno, že plánované výrobní kapacity velmi výrazně nedostačují. Druhá část analyzovala vliv nové výroby na původní. Tento vliv byl vyhodnocen jako negativní, hlavně co se týče prodloužení doby výroby.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.